Skip to content
augustynowicz.com.pl

augustynowicz.com.pl

Blog o finansach

Primary Menu
  • Strona główna
  • Porady
  • Finanse
  • Oszczędzanie
  • Krypto
  • Bankowość
  • Pozostałe
  • Archiwum
  • Skontaktuj się
  • Strona główna
  • Finanse
  • Co to jest CRM w biznesie?
  • Finanse

Co to jest CRM w biznesie?

Łukasz Mitrowiak 1 grudnia 2022
16

W dzisiejszych czasach dużo mówi się o cyfryzacji biznesu, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę z jej zalet i najlepszych do tego narzędzi. Czy to z powodu nieznajomości tego procesu, czy też korzyści, jakie za sobą niesie, wiele przedsiębiorstw nie podejmuje kroku w kierunku digitalizacji, co prowadzi do mniejszej produktywności firm i marnowania dostępnych zasobów. Optymalizacja poszczególnych działów, zwłaszcza działu handlowego, jest więc niezbędna do poprawy marż handlowych i podejmowania lepszych decyzji strategicznych. A do tego nie ma lepszego narzędzia niż CRM.

Co to jest CRM?

Customer Relationship Management (CRM) to program do zarządzania relacjami z klientami. Są to wszechstronne narzędzia, które można dostosować do każdego biznesu i wykorzystać do zarządzania i analizowania wszystkich interakcji z klientami.

Platformy te pozwalają firmom przewidywać potrzeby klientów, optymalizować rentowność i zasoby przedsiębiorstwa oraz personalizować kampanie marketingowe. Jest to więc rozwiązanie przeznaczone do optymalizacji działu handlowego w celu zwiększenia sprzedaży i poprawy relacji handlowych.

Rodzaje CRM

Podobnie jak w przypadku wielu narzędzi przeznaczonych do optymalizacji i digitalizacji biznesu, istnieją dwa rodzaje CRM, które firmy mogą wdrożyć w swojej codziennej działalności: CRM online i CRM lokalny.

Lokalny CRM: wady i zalety

Lokalny CRM, znany również jako on-premise, to CRM, który jest hostowany na fizycznym serwerze należącym do firmy.

Zaletą korzystania z tego typu CRM jest to, że jest on własnością firmy i jest przez nią zarządzany; koszty utrzymania i aktualizacji zależą wyłącznie od firmy i jej zespołu IT.

Ten typ CRM musi być zainstalowany na komputerze i oferuje większą kontrolę nad firmowym serwerem. Ma jednak również swoje wady: koszty początkowe są znaczne, a konfiguracja wymaga czasu, co może sparaliżować działalność firmy na kilka godzin lub dni.

CRM online: zalety i wady

CRM online, lub CRM w chmurze to rodzaj CRM, który jest hostowany na serwerze strony trzeciej, która jest odpowiedzialna za zapewnienie swoim klientom aktualnej i łatwo dostępnej platformy.

Zaletami posiadania tego typu CRM jest to, że są one dostępne przez cały rok, z każdego miejsca i na każdym urządzeniu. Dodatkowo koszty początkowe są znacznie niższe niż w przypadku CRM on-premise, a firma nie musi posiadać zespołu IT dedykowanego tylko do tego narzędzia.

Jeśli jest jakaś wada korzystania z CRM online, to jest nią to, że wymaga on dostępu do Internetu. Tę niewielką wadę niweluje jednak oferowana przez te platformy funkcjonalność synchronizacji danych.

Zalety CRM: sprzedaż, marketing i obsługa klienta

Korzyści z posiadania CRM w firmie jest wiele: nie tylko optymalizuje zasoby działu sprzedaży, ale także pozwala na usprawnienie kampanii marketingowych i wyczerpujące śledzenie klientów dzięki funkcjonalnościom związanym z obsługą klienta i obsługą posprzedażową.

Źródło informacji: https://www.przegladfinansowy.pl

Continue Reading

Poprzedni: Jakie są najlepsze platformy social media dla firmy i dlaczego?

Zobacz także

bitcoin-3089728_1920
  • Finanse
  • Krypto
  • Porady

Najlepsze giełdy kryptowalut w listopadzie 2021 r.

Łukasz Mitrowiak 18 lutego 2022
girl-511883_1920
  • Finanse
  • Oszczędzanie
  • Porady

Jak rozmawiać z dzieckiem o pieniądzach? Praktyczne porady

Łukasz Mitrowiak 16 lutego 2022
currency-1680786
  • Finanse
  • Oszczędzanie
  • Porady

W jakiej walucie trzymać swoje oszczędności?

Łukasz Mitrowiak 15 lutego 2022

AKTUALNE

Co to jest CRM w biznesie? 16
  • Finanse

Co to jest CRM w biznesie?

1 grudnia 2022
Jakie są najlepsze platformy social media dla firmy i dlaczego? 21
  • Porady

Jakie są najlepsze platformy social media dla firmy i dlaczego?

25 sierpnia 2022
Czynniki, które powodują wahania kursu bitcoina 9
  • Krypto

Czynniki, które powodują wahania kursu bitcoina

19 sierpnia 2022
Najlepsze giełdy kryptowalut w listopadzie 2021 r. bitcoin-3089728_1920
  • Finanse
  • Krypto
  • Porady

Najlepsze giełdy kryptowalut w listopadzie 2021 r.

18 lutego 2022
Słuchanie – "know-how" każdego profesjonalnego menedżera. consulting-4405260_1920
  • Porady

Słuchanie – "know-how" każdego profesjonalnego menedżera.

17 lutego 2022
Jak rozmawiać z dzieckiem o pieniądzach? Praktyczne porady girl-511883_1920
  • Finanse
  • Oszczędzanie
  • Porady

Jak rozmawiać z dzieckiem o pieniądzach? Praktyczne porady

16 lutego 2022

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ

16
  • Finanse

Co to jest CRM w biznesie?

Łukasz Mitrowiak 1 grudnia 2022
21
  • Porady

Jakie są najlepsze platformy social media dla firmy i dlaczego?

Łukasz Mitrowiak 25 sierpnia 2022
9
  • Krypto

Czynniki, które powodują wahania kursu bitcoina

Łukasz Mitrowiak 19 sierpnia 2022
bitcoin-3089728_1920
  • Finanse
  • Krypto
  • Porady

Najlepsze giełdy kryptowalut w listopadzie 2021 r.

Łukasz Mitrowiak 18 lutego 2022
  • Strona główna
  • Porady
  • Finanse
  • Oszczędzanie
  • Krypto
  • Bankowość
  • Pozostałe
  • Archiwum
  • Skontaktuj się
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.