Sieci społecznościowe coraz częściej stają się częścią naszego codziennego życia. Stały się one świetną wizytówką dla firm, które chcą się promować w internecie. Z czasem niektórym udało się wyróżnić bardziej niż innym dzięki swojej aktywności w sieciach. Jeśli chcesz wiedzieć, który portal społecznościowy jest najlepszy dla Twojego biznesu, czytaj dalej ten wpis.
Co oferują portale społecznościowe?
Aby prawidłowo wykorzystać moc mediów społecznościowych należy znać główne istniejące platformy społecznościowe i unikać tworzenia profili w miejscach, gdzie nie ma naszych odbiorców. Platformy są łatwe w użyciu, a niektóre z nich mają nawet opcje płatnej reklamy. Jednak tylko dlatego, że firma podobna do naszej jest na wszystkich platformach social media, nie powinniśmy robić tego samego.
Jakie są najlepsze platformy social media dla firmy i dlaczego?
Jest to największa sieć społecznościowa w Internecie, zarówno pod względem łącznej liczby użytkowników, jak i rozpoznawalności. Facebook zgromadził miliony miesięcznych aktywnych użytkowników, co czyni go królową sieci społecznościowych. Sama firma ma jeszcze dwa inne znaczące serwisy społecznościowe – Instagram i WhatsApp. Uważa się, że ponad milion małych i średnich firm korzysta z platformy do reklamowania swojej działalności. Traci jednak popularność wśród młodych odbiorców, którzy przenoszą się do innych serwisów, takich jak Instagram.
Możesz myśleć, że ograniczenie postów do 280 znaków jest złym sposobem na reklamowanie swojego biznesu. Mylisz się. Miliony użytkowników korzystają codziennie z tej sieci społecznościowej.
LinkedIn to sieć społecznościowa łącząca profesjonalistów. Strona internetowa jest dostępna w 24 językach i ma ponad 400 milionów zarejestrowanych użytkowników. LinkedIn jest idealny dla osób, które chcą połączyć się z ludźmi z podobnych branż, nawiązać kontakty z lokalnymi profesjonalistami lub wyświetlić informacje i statystyki związane z biznesem. Jest szczególnie przydatny portal dla firm poszukujących biznesu B2B.
Google+
Google+ zajmuje ważne miejsce wśród sieci społecznościowych, zwłaszcza jeśli chodzi o myślenie o SEO Twojej firmy. Pamiętaj, że ta sieć społecznościowa należy do Google.
YouTube
YouTube, największa i najpopularniejsza platforma wideo, założona w 2005 roku, obecnie należy do Google, więc podobnie jak Google +, jest bardzo pozytywna dla SEO i brandingu Twojej marki.
Po poznaniu najlepszych mediów społecznościowych dla firmy, w osobnym artykule dowiesz się, jak skutecznie prowadzić social media. Zapraszamy!